Leegte

Being a Christian

Hey! Dit artikel gaat over geloof, zoals jullie misschien wel weten ben ik Christelijk. Ik weet niet of jij Christen, een ander geloof hebt of helemaal nergens in gelooft behalve in jezelf. Het maakt niet uit wat voor geloof je hebt het is zeker de moeite waard om te blijven lezen! : )

 

Zoals ik al zei ben ik Christelijk. Dat betekent dat ik geloof dat Jezus voor mijn zonden aan het kruis is gestorven en dat ik Hem daar dankbaar voor ben, omdat ik nu in vrijheid kan leven en op de dag dat hij terug komt dat ik bij hem in de hemel mag zijn.

Het feit dat ik (bijna) elke zondag naar de kerk ga, dat ik naar de jeugd ga en dat ik bid voor het eten en dagelijks bijbel lees, maakt mij nog geen Christen. Dat ik werkelijk geloof dat Jezus de zoon van God is, dat hij mijn redder is en dat ik zijn liefde uit mag stralen naar anderen dat maakt mij een Christen.

Elk jaar met pinksteren is er op het festival terrein Walibi Holland een conferentie.. Opwekking! Wil je hier meer van weten ga dan zeker even googlen en je vind genoeg informatie. Dit jaar wilde ik heel graag naar opwekking toe, maar helaas moest ik veel werken en zondagochtend stond ik ingepland om bij onze kerk crèche te draaien. Het kwam er dus niet van dat ik dit jaar naar opwekking kon.

Gelukkig bestaat er Opwekking Livestream  dus ik kon de diensten toch een beetje mee kijken en volgen. Gister in de Jeugdtent was er een dienst met natuurlijk veel worship (aanbidding) en een heel interessante preek die mij heel erg aansprak. Daarover gaat dit artikel jullie hebben nu wel genoeg achtergrond informatie.. Back to the point!

opwekkingWaarom heet dit artikel eigenlijk ‘leegte’? Nou misschien ken je dat gevoel wel dat je jezelf van binnen leeg voelt. Door eenzaamheid of misschien door afwijzing. Als je Christelijk bent en naar de kerk gaat dat je daar door de aanbidding helemaal vol van Jezus word en dat je jezelf zo gelukkig voelt dat je hem kent en dat je je daar in de kerk zo ontzettend goed voelt. Geloof me ik weet hoe dat voelt. Het gevoel dat je met God aan je zij de hele wereld aan kan.

Maar dan komt het moment dat je na de kerkdienst, opwekkingsweekend of EO-Jongerendag weer thuis komt en weer terug valt in je ‘normale patroon’ de dingen die je dagelijks doet en je bent het blije, gelukkige gevoel weer kwijt. Je voelt je niet meer vol van Jezus en niet meer op het toppunt van je geloof zoals Manuël Venderbos vorig jaar op de EO-Jongerendag zei.

Je voelt die leegte weer, die eenzaamheid, die afwijzing en je gaat die dingen opvullen met gamen, eten, feesten, drank, seks of een hele combinatie van die dingen. Om even je weer helemaal goed te voelen met de nadruk op ‘even’ want na een tijdje voel je je net zo leeg en misschien wel leger als daarvoor. empty

Ik heb niet zo extreme dingen gedaan zoals ik hiervoor noemde maar ik heb ook wel eens die leegte gevoeld. Het is zo herkenbaar dat je die dingen op gaat vullen met dingen die eigenlijk niet goed voor je zijn. Vorig jaar op 16 Juni ben ik gedoopt en heb daarmee laten zien dat ik mijn keuze voor God heb gemaakt. Het gaat steeds beter en voel geen leegte meer van binnen.

Ook doormiddel van mijn blog help het om die leegte met goede dingen te vullen, zoals schrijven voor jullie. Jullie dingen meegeven uit mijn leven ookal ben ik gewoon een normaal 16-jarig meisje met een passie voor schrijven. Door mijn blog heen kan ik vertelllen over mijn geloof en dingen die ik heb meegemaakt.

Heb je hier vragen over of wil je hier iets over kwijt bijvoorbeeld:

Voel jij je wel eens leeg van binnen?, Hoe vul jij die leegte dan op en ben je er blij mee op de manier hoe jij die leegte vult? Is het blijvend of voel jij je even later weer net zo leeg?

Laat het me dan weten zodat ik je er persoonlijk meer over kan uitleggen en je vragen kan beantwoorden. Dit kan via readallaboutmeblog@gmail.com

Heel veel liefs Loes x

 

 

 

Volgende bericht
Een reactie plaatsen

Plaats een reactie